currency
PLN
cart
Koszyk
menu

Regulamin reklamacji

 

 

1. Postanowienia wstępne:

1.1 Niniejszy Regulamin Gwarancji i Reklamacji stanowi część Ogólnych Warunków Handlowych dla Konsumentów (dalej „OWH”). Regulamin Gwarancji i Reklamacji jest określony w artykule 7 OWH. 1.2 Definicje zawarte w OWH są wiążące również dla niniejszego Regulaminu Gwarancji i Reklamacji.

2. Okres gwarancji:

2.1 Sprzedawca udziela gwarancji na Towar na okres dwudziestu czterech (24) miesięcy, a w przypadku zakupu na NIP dwunastu (12) miesięcy. Okres gwarancji zgodnie z poprzednim zdaniem nie dotyczy Towarów przeznaczonych do szybkiego zużycia lub których charakter nie pozwala na dłuższe użytkowanie lub przechowywanie. Sprzedawca jest uprawniony do przedłużenia okresu gwarancji, określając warunki i zakres tak przedłużonej gwarancji w karcie gwarancyjnej. W przypadku rzeczy używanej okres gwarancji wynosi dwanaście (12) miesięcy. 2.2 Sprzedawca może wystawić Klientowi kartę gwarancyjną, jeśli nie jest ona częścią oryginalnego opakowania Towaru. 2.3 Gwarancja rozpoczyna bieg od momentu odbioru Towaru przez Klienta. W przypadku wymiany Towaru na nowy, od momentu odbioru wymienionego nowego Towaru przez Klienta rozpoczyna się nowy okres gwarancji. 2.4 Do okresu gwarancji nie wlicza się okres rozpatrywania zasadnie zgłoszonej reklamacji od momentu przekazania Towaru Sprzedawcy lub serwisu w celu rozpatrzenia reklamacji i usunięcia reklamowanych wad Towaru do momentu, w którym Klient był zobowiązany do odbioru Towaru po rozpatrzeniu reklamacji. 2.5 Rozpatrywanie reklamacji dla Sprzedawcy jest zapewniane przez jego dostawców towarów. Nie narusza to praw Klienta wynikających z niniejszych Warunków i przepisów prawa.

3. Zakres gwarancji i wyłączenia z gwarancji:

3.1 Prawa z gwarancji wygasają, jeśli nie zostaną zgłoszone w okresie gwarancji. Roszczenia z gwarancji muszą być zgłoszone bez zbędnej zwłoki po wystąpieniu wady. 3.2 Gwarancja nie obejmuje wad i uszkodzeń Towaru, które powstały (i) w wyniku użytkowania, konserwacji lub naprawy Towaru niezgodnie z instrukcją obsługi, dokumentacją Towaru lub ogólnymi zasadami użytkowania Towaru, lub innymi niefachowymi interwencjami ze strony Klienta lub osób trzecich, w tym nieautoryzowanych serwisów, (ii) w wyniku zewnętrznego uszkodzenia Towaru z jakiegokolwiek powodu, (iii) w wyniku użycia pirackiego, nieautoryzowanego lub nieprawidłowego oprogramowania, wirusów komputerowych, złośliwego oprogramowania, oprogramowania reklamowego lub innych szkodliwych programów lub kodów, (iv) w wyniku użycia nieautoryzowanych i nieoryginalnych materiałów eksploatacyjnych, zwłaszcza nieoryginalnych wkładów i papieru do drukarek, (v) w wyniku użytkowania Towaru w nieodpowiednich warunkach i pomieszczeniach, zwłaszcza w przypadku nieodpowiedniego poziomu temperatury, wilgotności lub zapylenia lub nieodpowiednich wpływów chemicznych, fizycznych lub mechanicznych danego środowiska, (vi) w wyniku nadmiernego obciążenia Towaru, (vii) w wyniku zaniedbania pielęgnacji i konserwacji Towaru, (viii) w wyniku podłączenia do sieci elektrycznej, która nie odpowiada normie określonej dla Towaru, lub (ix) w wyniku Siły Wyższej. Gwarancja nie obejmuje również Towaru, którego numer seryjny został usunięty lub uszkodzony lub ma usunięte lub uszkodzone plomby, które go zamykały. Gwarancja nie obejmuje również Towaru, który został zużyty, zwłaszcza, ale nie tylko oprogramowania z używanym jednorazowym kluczem licencyjnym, którego rejestracja czyni dany Towar bezużytecznym dla innego klienta, lub baterii. Gwarancja nie obejmuje również wad i uszkodzeń, które są wynikiem opóźnionego zgłoszenia gwarancji na wadę lub uszkodzenie, które inaczej podlega gwarancji, a terminowe zgłoszenie gwarancji zapobiegłoby rozszerzeniu wady lub powstaniu nowych wad i uszkodzeń.

4. Pouczenie o odpowiedzialności za wady zgodnie z §622 do 624 Kodeksu Cywilnego:

4.1 Jeśli chodzi o wadę, którą można usunąć, Klient ma prawo do bezpłatnego, terminowego i prawidłowego jej usunięcia. Sprzedawca jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki. Klient może zamiast usunięcia wady żądać wymiany Towaru, lub jeśli wada dotyczy tylko części Towaru, wymiany części, jeśli nie spowoduje to dla Sprzedawcy nieproporcjonalnych kosztów w stosunku do ceny Towaru lub wagi wady. Sprzedawca może zawsze zamiast usunięcia wady wymienić wadliwy Towar na bezwadliwy, jeśli nie spowoduje to dla Klienta poważnych trudności. Jeśli chodzi o wadę, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe użytkowanie Towaru jako rzeczy bez wady, Klient ma prawo do wymiany Towaru lub ma prawo odstąpić od Umowy. Te same prawa przysługują Klientowi, jeśli chodzi o wady usuwalne, jeśli jednak Klient nie może prawidłowo korzystać z Towaru z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. Jeśli chodzi o inne wady nieusuwalne, Klient ma prawo do odpowiedniego obniżenia Ceny Zakupu Towaru. Jeśli Towar sprzedawany po niższej cenie lub używany Towar ma wadę, za którą odpowiada Sprzedawca, Klient ma prawo do odpowiedniego obniżenia ceny zamiast prawa do wymiany rzeczy. 4.2 Klient nie jest uprawniony do zwrotu Towaru, który (i) zużył, uszkodził lub w inny sposób uniemożliwił jego dalsze użytkowanie, lub (ii) jest dziełem autorskim, programem komputerowym, dziełem audiowizualnym, nagraniem dźwiękowym lub audiowizualnym nagraniem wykonania artystycznego lub dziełem multimedialnym, które Klient rozpakował, (iii) którego nie można zwrócić ze względu na jego właściwości, (iv) który podlega szybkiemu zepsuciu, (v) który został stworzony dla Klienta zgodnie z jego wymaganiami lub jest przeznaczony tylko dla danego Klienta, lub (vi) w przypadku którego wyłączona jest możliwość odstąpienia od Umowy. 

5. Sposób zgłaszania reklamacji:

5.1 Klient zgłasza prawo do naprawy Towaru w siedzibie Sprzedawcy lub w autoryzowanym centrum serwisowym. Lista autoryzowanych centrów serwisowych może być opublikowana na Stronie. Pozostałe roszczenia z gwarancji muszą być zgłoszone w siedzibie Sprzedawcy. 5.2 Przy reklamacji Towaru Klient jest zobowiązany do przedłożenia Towaru, dowodu zakupu Towaru, karty gwarancyjnej, jeśli została opublikowana, oraz pozostałych akcesoriów i dokumentacji do Towaru, które zostały dostarczone Klientowi wraz z Towarem. 5.3 Sprzedawca wystawi Klientowi potwierdzenie zgłoszenia gwarancji i reklamacji Towaru. W przypadku reklamowania Towaru za pomocą środków komunikacji na odległość, Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi potwierdzenia zgłoszenia gwarancji i reklamacji Towaru najpóźniej wraz z dokumentem rozpatrzenia reklamacji. 5.4 Klient jest zobowiązany do wcześniejszego skontaktowania się ze sprzedawcą w sprawie reklamacji towaru. Sprzedawca następnie zamówi usługę kurierską do odbioru reklamowanego towaru. Po dostarczeniu reklamowanego towaru sprzedawcy, sprzedawca oceni ewentualne uszkodzenie i nadużycie reklamowanego towaru i na podstawie stanu reklamowanego towaru sprzedawca zwróci pieniądze kupującemu z powrotem na konto lub wymieni reklamowany towar na nowy zgodnie z umową z kupującym w terminie 30 dni od rozpoczęcia postępowania reklamacyjnego.

5.5. Pri rozpatrzeniu reklamacji przez wysłanie nowego towaru i odbiór reklamowanego towaru, ewentualnie tylko odbiór reklamowanego towaru, kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z transportem reklamowanego towaru. To znaczy, że kupujący pokrywa pełną kwotę transportu sprzedawcy, w zakresie według kategorii wagowej reklamowanego towaru. Cenę transportu określa przewoźnik według wagi paczki.

6. Sposób i terminy rozpatrywania reklamacji:

6.1 Sposoby rozpatrywania reklamacji regulują odpowiednie postanowienia Kodeksu Cywilnego i §18 Ustawy o ochronie konsumentów. 6.2 Czas rozpatrywania reklamacji zależy od złożoności przypadku. Proste przypadki są rozpatrywane natychmiast, w zależności od możliwości operacyjnych Sprzedawcy lub autoryzowanego centrum serwisowego, bardziej złożone przypadki w ciągu trzech (3) dni od zgłoszenia reklamacji, a uzasadnione złożone przypadki w ciągu trzydziestu (30) dni od zgłoszenia reklamacji. W przypadku, gdy reklamacja nie zostanie rozpatrzona w ciągu trzydziestu (30) dni od zgłoszenia reklamacji, Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy lub ma prawo do wymiany Towaru na nowy. 6.3 Sprzedawca lub autoryzowane centrum serwisowe niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji powiadomi Klienta o wyniku rozpatrzenia reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub w inny odpowiedni sposób i wyda Klientowi dokument rozpatrzenia reklamacji w ciągu trzydziestu (30) dni od zgłoszenia reklamacji. 6.4 Klient jest zobowiązany przy odbiorze Towaru po rozpatrzeniu reklamacji przedłożyć Sprzedawcy potwierdzenie zgłoszenia gwarancji i reklamacji Towaru oraz dokument tożsamości. Jeśli Klient ma pełnomocnika, pełnomocnik jest zobowiązany oprócz dokumentów zgodnie z poprzednim zdaniem przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo udzielone i podpisane przez Klienta. 6.5 W przypadku, gdy Klient nie odbierze Towaru w ciągu czternastu (14) dni od powiadomienia o wyniku reklamacji, jest zobowiązany do pokrycia kosztów przechowywania Towaru Sprzedawcy w wysokości 1,00 EUR za każdy dzień opóźnienia w odbiorze reklamowanego Towaru. Jeśli opóźnienie w odbiorze reklamowanego Towaru wynosi więcej niż sześć (6) miesięcy od powiadomienia o wyniku reklamacji, Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży Towaru osobie trzeciej, a dochód ze sprzedaży po odliczeniu kosztów przechowywania, zachowania, konserwacji i sprzedaży Towaru wyda Klientowi lub na jego koszt, który może odliczyć z dochodu ze sprzedaży Towaru, złoży do depozytu. O reklamacji należy najpierw skontaktować się ze sprzedawcą za pomocą e-maila lub telefonicznie pod numerem +421 905 701 907.

Przy wymianie lub zwrocie towaru prosimy o przestrzeganie następującej procedury:

  1. Zwracaj Towar bez śladów użytkowania, czysty, w miarę możliwości w oryginalnym opakowaniu (również z metkami identyfikującymi towar, dokumentacją i wszystkimi innymi akcesoriami). Jeśli chodzi o karmę, opakowanie musi być nieotwarte i nieuszkodzone.

Towar wyślij w ciągu czternastu (14) dni od dnia odstąpienia od umowy na adres:

Expandeco -AlfadogCZ

Stawova 91

43-400 Cieszyn

 

  1. Towar wysyłaj zawsze wraz z odstąpieniem od umowy.
  2. W przypadku, gdy chcesz wymienić towar na inny, skontaktuj się z nami mailowo, podając dokładną nazwę towaru, który chcesz wysłać.

Pobierz formularz reklamacyjny.

phone
zadzwoń do nas
chat
Lub napisz do nas na
Zaloguj się
Nie masz jeszcze konta?Zarejestruj się teraz.